Firmware Update notwendig

Für Geräte von froggit
Antworten
Buschkind
Offline
Beiträge: 8
Registriert: 18 Aug 2022, 19:28

Firmware Update notwendig

#1

Beitrag von Buschkind »

Hallo Forum,

habe jetzt meine HP1000SE PRO und alles läuft wie es soll. :P
Nun habe ich gesehen, dass es eine neuere Firmware auf der Froggit HP gibt.
Ich habe 1.7.8 und aktuell wäre 1.8.5.
Ist es sinnvoll das neueste Update aufzuspielen, auch wenn die Station einwandfrei läuft? (Never change a running system :roll: ).
Habe ein wenig Bedenken, dass das Update vielleicht nicht klappen könnte.
Benutzeravatar
olicat
Offline
Beiträge: 2003
Registriert: 07 Dez 2020, 20:33
Wohnort: Hohen Neuendorf
Hat sich bedankt: 26 mal
Danksagung erhalten: 411 mal
Kontaktdaten:

Re: Firmware Update notwendig

#2

Beitrag von olicat »

Hi!
Ist es sinnvoll das neueste Update aufzuspielen, auch wenn die Station einwandfrei läuft? (Never change a running system :roll: ).
Das musst Du selbst anhand des Changelogs entscheiden. Es gab da aber durchaus Aenderungen, die wirklich wichtig oder zumindest hilfreich sind.
Ich habe saemtliche Versionen nacheinander gehabt und bin mit der aktuellen v1.8.5 durchaus zufrieden.
Ich kann mich auch nicht erinnern, je von fehlgeschlagenen Updates der Geraetefirmware gelesen zu haben und halte das Risiko fuer gering.
Bisher konnte ich auch bei Bedarf jeweils auf eine fruehere Version wieder zurueck.

Seit v1.7.8 der Geraetefirmware gab es folgende Aenderungen/Verbesserungen:

v1.7.8 --> v1.7.93 --> v1.7.9 --> v1.8.0 --> v1.8.1 --> v1.8.5

v1.8.5
1. With WiFi modem firmware version after Pro5.0.8, the WU account setting for ambientweather has disabled. New account setup has be implemented. This dosesn't affect ecowitt customer.
2. Fix some spelling mistake for Portuguese Language for pressure, dewpoint, wind direction etc.
3. Data validation check for WS90 sensor added. This is to prevent console picking up data wrong.
4. Dual RTC clock introduced. If 32k external XTAL is not working, then internal RC 32k timer clock will be switched over. This is to enhance system stability.
5. NIST time update plane changed from once per day to once per two hours.
6. Timing check for data set in added in preventing from generating two data set in its data record.
7. Update a flash data entity for PiezoRain
8. Rain reset for week, month, year follow daily rain reset time at user's choice.
9. If a RTC crystal failed, a message of "The external 32768 crystal is abnormal!!!" message will be dispalyed.

v1.8.1
1. OTA feature supported for WiFi modem. The feature can be edited on "about" page. OTA will be triggered when entering this page, and this feature needs WiFi modem firmware verison to be v5.0.7 or later. Prior to this version, this feature is not supported.
2. Portugese language is supported.
3. Change Deutsch (German) text for SD card back up file:
Dewpoint -》 Taupunkt
HeatIndex -》 Hitzeindex
FeelsLike -》 Gefühlte Temperatur
Abs. Leckage -》 Abs. Luftdruck
Rel. Leckage -》 Rel. Luftdruck
4. UPdate French translation to be plural when more than one unit countered. like mins, heures, jours
5.WS90 Rain calibration supported.
6. Outdoor sensor type description for WH65/69 added.
7. WN34 calibration feature added.
8. Default system start up time updated to 20220101.
9. Update feelslike calculation for correct temperature/humidity data source when ws90 sensor is at present.
10. Change "Radiation compeansation" to "Temperature Compensaiton" wording.
11. Fix a bug for weather forecast.
12. Special character supported on mini keyboard.
13. Other system stability improvements.

v1.8.0
Fixed the bug from V1.7.9 that characters will be displayed when pressing key6 when WH51, Wn34, WN35 are not received.

v1.7.9
Replaced due to incorrect versioning

v1.7.93
1.Added Rainfall data priority option trad./Piezo./No rain gauge means. Now you can set one of them to calibrate rainfall parameters.
2.Optimized SD card write methods that writing 5 items in once when storage interval less than 5 minutes.
3.Fixed the bug that upload rainfall data when relink console.
4.Adjusted icon: Wi-Fi, lightning, rainfall.
5.Changed language German
6.Changed language Spain
7.Changed language Dutch

Oliver
Benutzeravatar
Gyvate
Offline
Beiträge: 2479
Registriert: 10 Aug 2021, 23:41
Wohnort: Saarbrücken
Hat sich bedankt: 12 mal
Danksagung erhalten: 375 mal
Kontaktdaten:

Re: Firmware Update notwendig

#3

Beitrag von Gyvate »

Buschkind hat geschrieben: 01 Sep 2022, 16:38 (Never change a running system :roll: ).
Habe ein wenig Bedenken, dass das Update vielleicht nicht klappen könnte.
Eine Garantie kann niemand geben - auch wenn es bei vielen anderen (auch bei mir) problemlos über die Bühne ging.
Wenn irgendein Photon der Solarstrahlung während des Updates ein Bit umsetzt .....

Wenn Du keinen WS90 Aussensensor hast und Dir auch keine WN34 Sensoren zulegen willst und auch die Rücksetzung des täglichen, wöchentlichen, monatlichen und jährlichen Regenzählers nicht persönlich abändern willst, fährst Du mit 1.7.8 weiterhin problemlos weiter.

Die WiFi-Firmware sollte auf 1.6.4 stehen. Falls nicht, die WS View Plus App starten und den Eintrag EasyWeather-WIFIxxxx in der Geräteliste (device list) auswählen.
Bei WiFi-Firmware < 1.6.4 wird ein Update angeboten, das Du auch durchführen solltest.
Die läuft auch seit langem problemlos.
Ecowitt WS2320E,HP2553,HP3501,GW2001,GW1100, GW1000,WH2650,WN1910,WN1980, Meteobridge RPi4B-2GB/(16)32GB SLC 3165, Weewx 4.5.1/4.10.2, CumulusMX 3.28.4 b3282, Barani MeteoShield Pro, MetSpecRad02, Personal Weather Tablet(PWT) - http://meshka.eu
Antworten